Internet Reklama

Jak działa AdWords

adwords
Written by admin

Kampanie AdWords to promocja w wyszukiwarce Google. Wyniki reklam Adwords mogą być wyświetlane na górze i w prawej stronie wyników wyszukiwania oraz na serwisach współpracujących z Google. System ten opiera się na modelu Pay Per Click (płać z kliknięcie), czyli zapłacimy za kliknięcia w reklamę. Wielką zaleta tej reklamy jest to, że pojawia się ona dopiero gdy zainteresowana osoba czegoś szuka, tym sposobem promocji docierają do osób potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą.

Jak efektywnie zarządzać kampanią AdWords?

Panel do zarządzania reklamą AdWords jest znacznie bardzo rozbudowany, można co prawda szybko uruchomić kampanie AdWords, jednak dalsza jej obsługa, a dostosowanie może nowemu administratorowi zająć wiele czasu. Optymalizacja i analityka reklamy pozawala na dokładniejsze dobieranie słów kluczowych, kwot, a często i witryny internetowej do potrzeb klientów. Dlatego też dość powszechna usługą jest obsługa kampanii Adwords. Kampanie Adwords są stałym elementem strategii Reklamowej większości małych biznesów. Jest to efektywna metoda reklamy o czym przekonało się już wielu reklamodawców. Pomimo tego wiele reklamodawców uruchamia reklamy, które nie przynoszą zakładanego zwrotu z inwestycji.

Cele kampanii Adwords

Przed rozpoczęciem działań w Adwords warto zadać sobie następujące pytania:  Czego oczekujemy od kampanii Adwords?, Jakie cele ma spełniać, abyśmy mogli powiedzieć, że zarabia dobrze? Dzięki czemu poznamy, że założony cel został osiągnięty?

Powinniśmy mieć świadomość, że cele są zależne od rodzaju firmy, budżetu i pozostałych czynników. Sklep www z pewnością postawi na sprzedaż i wzrost liczby odwiedzin Dla sieci serwisów sprzedających multikanałowo celem może być zarówno sprzedaż online oraz wzrost sprzedaży offline. Dla stacjonarnego usługodawcy dobrym celem będzie zapewne kontakt telefoniczny, dla większej korporacji właściwym celem będzie generowanie zainteresowania produktem firmy lub zwiększenie ilości klientów zapisanych na newsletter.

Leave a Comment